klappen.blo.gg

Kläppen: En liten gård på en inte så liten bergsknall. Två hipsters, en filosof, åtta hästar, en hund och två kaniner. Följ den knaggliga övergången från lägenhet till gård mitt ute i ingenstans!

Vatteeeen™

Publicerad 2016-02-10 15:25:11 i Hästar, Livet på Kläppen, Marooie,

Livet på Kläppen rullar på. Om "rullar på" kan definieras av total terror varenda gång vi ska ta oss från hus till "parkeringen" nere vid vägen. Ingen av oss tar oss någonstans annat än om det är absolut nödvändigt. Allra helst eftersom Klara tappat bort sina broddar...
Påtal om Klars: Klars blev knockad av Liesma i hagen, varvid en strålande smärta uppstod. Idag hade det hela blivit en smärtande migrän. (Alternativt så är det den dåliga sömnen som bidragit till det.) Därför blev det en hemmadac för Klarisen!
På tal om inget alls. VATTNET.
Precis när vi rullar ur sängen svänger en bil in på gården. På vår gård finns det ingen som bara "svänger in"... Vi skrek nästan rakt ut! Antingen var det chocken eller glädjen när vi insåg att det var hantverkaren som skulle komma och kolla vattnet. (Halleluja och allt sådant där)
Medan hantis pysslade inne så passade vi på att städa (läs: Släpa fram alltför mycket skräp) logen och verka hästar. Sväljis har några tråkiga separationer i hovväggen, Liesma har knepig hovform och Rocky har blåmärken. Klars är inne på att sko och vi pratar mycket hovar nu. Vi är inne på att sko upp våra hästar tillfälligt, för att hjälpa naturen (greppet) på traven. Jag ska dock testa Julias boots på numer stora, coola Bä-biss.
När vi kom in hade Martin Timell (nej, det var tyvärr inte den hunken) fixat vattnet..! Det flödade något helt otroligt perfekt!! Det var både kallt och VARMT!!! Vi nästan grät när vi såg det hela!


Nu sitter jag och Klara i bilen påväg till Sundsvall för att handla lite (spån, mat och annat krafs). Jon ringer med gråten i halsen. "DET LÅTER FRÅN PUMPEN! DET ÄR BLÖTT!! DEN RYYYCKER!!!!" Jag kan meddela att läget verkar stabilt nu. Även fast jag fick ett krampaktigt skrattanfall när Jonas hysteriskt försökte förklara hur det lät ("Typ PSSDFFHHHHHHHGGG!!!"). Känner mig som taskig rummis... Men det var kul, okej? 

Marooie

Kommentarer

Postat av: Jonna

Publicerad 2016-02-10 16:29:45

Hahhaha varför får jag en känsla av att Jonas ångrar denna flytt till Nordingrå?? När ni jämt lämnar honom ensam med djuren och det händer knäppa grejer x'D stackars krake

Postat av: Jonna

Publicerad 2016-02-10 16:29:59

Men graaattis till vattnet :))))

Postat av: Klara Forsström

Publicerad 2016-02-10 22:02:02

Vadå jag?! Det är ju du som slarvat bort mina broddar :@

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela