klappen.blo.gg

Kläppen: En liten gård på en inte så liten bergsknall. Två hipsters, en filosof, åtta hästar, en hund och två kaniner. Följ den knaggliga övergången från lägenhet till gård mitt ute i ingenstans!

Plan C

Publicerad 2016-02-17 22:16:59 i Allmänt, Klars,

Bara så att ni vet så lyckades plan C! Har en så snäll klasskompis som hjälpte till att bogsera upp Morris till garaget så nu står lilla röd nedanför monsterbacken och tjurar. Snart ska jag annonsera ut henne.. till högstbjudande skampris. Marie tycker dock att jag borde kontakta ett medium åt Morris, för Morris verkar besatt av en ond ande. "Tänk om den stannar kvar i nästa bil?!" *förskäckt Marie* Har jag berättat att två bilar betett sig väldigt mystiskt i närheten av Morris när vi försökt bogsera/starta med startkablar? Morris försöker typ ta kål på dom på omöjliga sätt. Men Morris lyckas. Har jag sagt att den ena bilen endast varit ute från fabrik i en månad?! DEN BORDE INTE BÖRJA KRÅNGLA NU. INTE PGA MORRIS. Morran vill inte säljas helt enkelt, men hon kommer skänkas bort. Kärleken har utbytts mot hat.
 
Annars då? Jo tack det är fint. Jag har fått en ny vän idag, en död hästs ben. Jag vill men kan inte förklara lättnaden över att rikta en sko åt en hov istället för att rikta om en fram och tillbaks från framsko till baksko till framsko osv. Känner inte av NÅGONTING i armen idag, eller nån annanstans i kroppen heller för den delen. Tanken var att min "döhov", som man säger här uppe, skulle skos idag men eftersom norrlänningar fungerar lite annorlunda så hann jag inte = tar kafferast och inser sedan att det är slut för dagen. Undeeerbara rutiner :')
 
Utöver det så hade vi in ett russ till skolan idag som skoddes om på framhovarna, spännande bilder:
En ponny som hade väldigt långa tår och som dessutom blivit sömmad i väggen. Intressant med så tydlig bild!
Min döda hovkompis här ovan!

Kommentarer

Postat av: Vilma

Publicerad 2016-02-17 22:33:29

Döhov... Vad skulle man annars säga???

Svar: Hört lite alla möjliga, men aldrig döhov innan jag kom hit upp :)
marooie.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela