klappen.blo.gg

Kläppen: En liten gård på en inte så liten bergsknall. Två hipsters, en filosof, åtta hästar, en hund och två kaniner. Följ den knaggliga övergången från lägenhet till gård mitt ute i ingenstans!

Körtur i bergen

Publicerad 2016-02-05 23:04:56 i Allmänt, Hästar, Livet på Kläppen,

Vill ni veta vad som hände idag? 

- Nej.. jag vet inte? Vågar vi det?
Först blev det stopp i avloppet. Sen när Marie fixade det så släppte en slang/rör och allt vatten forsade ner i skåpet under diskhon och vidare ut på köksgolvet. Kul. SKITKUL. Och vattnet funkar fortfarande inte men det ska fixas på måndag. Hoppas vi. Men vi hänger inte läpp över detta, eller jo lite. Men vi ser det positivt som det bara går och gör ingen större grej av saken. Det är som det är helt enkelt och tänk när vattnet funkar igen vad lyxigt allt kommer kännas!
 
Förutom tråkigheterna med vattnet så kidnappade vi med Julia ut från hagen för en körtur med Izor! Jobbigt stönade Julia och verkligen la sig i bröstan för att orka dra oss upp för alla backar. Blir så inspirerad av hur duktig och exemplarisk Julia är som körhäst! Jag hoppas att mina filurer ska bli som henne en vacker dag! 
 

Marie körde nerför monsterbacken..!
 
För övrigt så har vi diskuterat lite spöken. För er som inte vet så hände det en hel del grejer i höstas när jag och Marie sov här (Marie väckte mig mitt i natten av panik, skåplucka som slogs igen, knackningar till exempel). Funderingarna är många; spökar det verkligen? Inbillar vi oss? Vem är det som är här? Varför? Osv. Till en början så hände det bara saker för Marie, men sen även för mig och i fredagsnatt så hörde jag tydliga fotsteg från övervåningen innan jag skulle sova och till och med Izor som låg och sov vid mina fötter vaknade och tittade upp. Visst att gamla hus kan knaka och knäppa, precis som Maries mamma påpekade. Men det var fotsteg som jag och Izor hörde. Såatteja, nu påstår Marie att det är jag som släpat med mig något/någon hit för att det bara händer saker när jag är med (även om det inte händer för mig). Jaja, alltid trevligt med sällskap tänker jag ;) Jag känner mig iallafall väldigt välkommen här! Tror det är dags att boka in tid hos mediumet snart..
 
 
 
/Klara
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela