klappen.blo.gg

Kläppen: En liten gård på en inte så liten bergsknall. Två hipsters, en filosof, åtta hästar, en hund och två kaniner. Följ den knaggliga övergången från lägenhet till gård mitt ute i ingenstans!

"Killfrisyr"

Publicerad 2016-02-15 22:36:09 i Allmänt, Klars,

 
Som ni vet så är Morris död. Jävligt död. Och jag är jävligt arg. På Morris. Men det finns hopp om att det löser sig relativt enkelt. Förutom den jävla vindrutetorkaren, den har jag tappat hoppet om. Eller ah, det finns inget hopp för Morris alls om jag ska vara ärlig. Men det var inte det jag tänkte skriva om, som ni kan se på bilden här ovanför så klipptes mitt hår spontant av igår kväll. Marie var snabb med saxen innan jag hann säga om längden var okej. Sen klippte hon ännu mer innan jag hann säga till igen. Nu väntar ett samtal till frisören imorgon (som bor på ett berg 2 km härifrån). Tanken är att klippa riktigt, riktigt kort. Och nu ska jag komma till saken:
1. Det började med att jag var "åååh det är sååå jobbigt med långt hår" (fast jag älskar att mitt hår blivit så långt så det åker in och fastnar i armhålorna när jag går..).
2. Började prata med Marie om hur skönt det är med kort hår.
3. Började fundera på att klippa av håret. Beslutsångesten anlände.
4. Blev irriterad på mig själv för att jag är så kontrollerad av mitt hårs utseende.
5. Bestämde mig för att klippa av håret bara för att trotsa mig själv.
 
Jag är absolut inte kontrollerad av skönhetsideal. Ha! Så fel jag hade. Direkt jag hade kommit till insikten att jag ville klippa av håret så kom rädslan för att frisyren skulle bli fel, inte passa mig. Tänk om jag ser ut som en tant i kort hår? Tänk om jag ser ut som en kille? Om jag trivs med en kort frisyr, vad spelar det då för roll vad den associeras till? Jag tänker inte skriva ett milslångt inlägg om vad jag tycker om att vi ger saker, som vissa frisyrer, stämplar. Tjejer ska ha långt hår, killar ska ha kort hår som exempel. Varför gör vi så mot oss själva?
 
Med handen på hjärtat så blir jag påverkad av att bo med två queerindivider (Marie, rätta mig om jag benämner fel). Och det är jag tacksam över för dom hjälper mig att hitta mig själv. Jag har aldrig känt mig såhär accepterad förutom av hästarna. Såhär ser jag ut om några dagar:
 
God natt! Nu ska jag gå och snacka med spöket Sven tudeluuuu /Klara

Kommentarer

Postat av: Isabelle

Publicerad 2016-02-16 07:39:10

Skönhetsideal eller ej, men jag tror du kommer passa i den frisyren jättebra!

Jag har blondt, slitet hår som går till BH-bandet ungefär. Jag har alltid drömt om vackert långt hår, men samtidigt funderar jag på en kort frisyr. Typ som den du visar fast kanske lite längre.

Mitt hår växer extremt långsamt så där känns inte sådär "äh det växer ju ut igen". När då? Om 10 år?

Haha lång kommentar och jag vet inte riktigt vad jag ville komma till.
Men frisyrmässigt blir det nog bra! :)

Svar: Åh tack! Jag har tänkt att om det skiter sig helt så går det att köpa verklighetstrogna peruker i värsta fall haha
marooie.blogg.se

Postat av: Jonna

Publicerad 2016-02-16 08:35:20

Ååå du är så grym Klara!

Svar: <3<3<3
marooie.blogg.se

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-02-16 16:53:46

Snyggt! Kommer att passa dig och så praktiskt när du skor!

Svar: Tack! Det kan jag bara hålla med om :D
marooie.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela