klappen.blo.gg

Kläppen: En liten gård på en inte så liten bergsknall. Två hipsters, en filosof, åtta hästar, en hund och två kaniner. Följ den knaggliga övergången från lägenhet till gård mitt ute i ingenstans!

Kan denna dag ta slut nu?

Publicerad 2016-02-10 22:20:00 i Allmänt, Klars,

Vet inte om jag ska skratta eller gråta. I eftermiddags rullade jag och Marie till Sundsvall för vi behövde förbi Ikea, Biltema och Granngården. Inget man bara gör sådär när man bor såhär eftersom det är ungefär 10 mil enkelresa. Börjar med att när vi nästan är framme så slår vädret om till snöblask, sen lurar gpsen oss in mot Sundsvall när vi ska till Biltema som ligger på andra sidan E4an. Efter det när allt är klart så är vi lättade över att äntligen få åka hem. Några mil utanför Sundsvall smäller det till och ena vindrutetorkaren ser ut att flyga av, men nej den har bara slutat fungera inser vi sen. Vindrutetorkare nummer 2 låter mystiskt och är lite knackig så vi vågar inte använda den heller. Kör i snöblasket utan vindrutetorkare?! Kommer fram till Härnösand och kan stanna och gå ut, vindrutetorkare nummer 2 verkar ganska välmående ändå men den döda vindrutetorkaren verkar ha tagit slut i "torkarmotorn". Vi byter plats så får Marie köra hem (tycker jag är ganska rättvist eftersom jag kört 15 mil??????). Sen händer det värsta. Marie blir tvungen att slå på vindrutetorkaren och då tvärdör den mitt på rutan.. 
 
Vad fan gör man?! Jo man kör vidare och hoppas på det bästa. För detta är norrland. Det finns ingenstans i närheten att stanna och få hjälp, ingen vi kan ringa och be om hjälp. Väl när vi kommit av E4an stannar vi och jag går ut för att lägga vindrutetorkaren tillrätta så Marie slipper ha den mitt i synen. Vindrutetorkaren ger inte vika hur mycket jag än bänder och vrider på den. Jaja, jag ställer upp den som ett enhörningshorn och så kör vi vidare. Marie tar fram torkarbladet till den första pajjade vindrutetorkaren och torkar rent rutan för hand genom fönstret...
 
Alltså denna jävla bil. Jag är så arg. Varenda gång jag börjar prata om att sälja Morris så lägger nånting av! (Pratade om att byta till en större och starkare bil på vägen till Sundsvall..) Minns ni när bildörrarna slutade hakas fast i höstas så dom bara studsade upp när man stängde? Då hade jag precis tänkt sälja Morris.. Ibland tror jag att Morris är besatt av en demon, som av nån anledning inte vill bli såld..
 
Just det, när vi äntligen kommit hem så gick plötsligt min ståltråd som jag har fastlimmad på insidan av tänderna sönder.. JIIIIIPPII
 
 
 
Nu ska jag gå och lägga mig. Imorn får jag försöka lösa allt..... Nån som kan fixa vindrutetorkare????? *puppy eyes*

Kommentarer

Postat av: Evelinn Bladström

Publicerad 2016-02-12 02:11:21

gråter

Postat av: Evelinn Bladström

Publicerad 2016-02-12 02:11:39

alltså jag orkar inte

Postat av: Evelinn Bladström

Publicerad 2016-02-12 02:11:51

kan ha varit de bästa jag sett

Svar: Lugn nu Guldis <3
marooie.blogg.se

Postat av: Evelinn Bladström

Publicerad 2016-02-12 02:12:02

åh saknar er <3 <3

Svar: Du önskar du åkte bil med oss. - Marie
marooie.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela