klappen.blo.gg

Kläppen: En liten gård på en inte så liten bergsknall. Två hipsters, en filosof, åtta hästar, en hund och två kaniner. Följ den knaggliga övergången från lägenhet till gård mitt ute i ingenstans!

Be careful what you wish for..

Publicerad 2016-02-19 18:07:21 i Allmänt, Klars,

Ni önskade bildbevis på att jag faktiskt klippt av mig allt hår. Sååå here we go.
Jag och Marie diskuterade det här förut. Det här = att jag ser ut som Sväljis på alla bilder. Varför? Varför gör jag såhär? Varför saknar jag förmågan att se ut som folk?
 
Eftersom Morris är död så skjutsade Marie och Julia mig till frisören. När jag var hemma igen så åt vi och tittade på Merlin (jag tror att jag talar för oss alla när jag säger att vi är besatta av den serien, och då har jag ändå nördat igenom den tidigare). Sen stack vi ut på promenad med Juli och Jazza ner till en havsvik! Träffade flera av våra grannar som vi inte sett till förut som vi stod och pratade med en lång stund. Måste säga att alla häromkring är så sjukt trevliga! Vi känner oss verkligen välkomnade :D 
 
 
Dagens stora minus är väl fodret. Som ni vet så kom en annan bonde med hösilagebalar igår för bonden vi fått balar av tidigare har inte gått att få tag på. Detta nya hösilage skulle vara taget för hästar, innehålla mycket timotej och vara torrt. När vi öppnade balen så möttes vi av raka motsatsen och jag fick verkligen en klump i magen över att fodra mina hästar med detta. Det innehåller mycket klöver och är plaskblött och surt. Man känner lukten av balen enda nerifrån vägen.. Jag har varit med om "dåliga" hösilagebalar tidigare men detta tar alla pris. Vi var tvungna att öppna en av dom andra balarna och titta och det verkar som att dom är bättre. Tyvärr så finns det inte så mycket att göra, utbudet av foder är inte så stort den här årstiden. Som tur är så får vi hö till nästa säsong! Men tills dess... behöver jag säga att homeopatmedlena ligger redo ifall nån blir sjuk av det..?
 
 /Klara

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-02-20 10:05:12

Snyggt! Ja inte sväljisminen då;)

Postat av: Madelene J

Publicerad 2016-02-20 22:00:33

Usch, känner verkligen igen den oron att hästarna ska må dåligt av fodret! Inte roligt alls! Kanske är det en bra idé att blanda det blöta och det torra fodret för magarnas skulle, ni har väl så kallt att det inte är farligt att ha 2 balar öppna samtidigt? Mvh Madelene

Svar: Tyvärr så växlar vädret väldigt mycket även här den här vintern så balarna skulle troligtvis bli dåliga om vi öppnade två :/ Som tur är så är balen torrare inåt mitten, men det känns ändå inte roligt..
marooie.blogg.se

Postat av: Jonna

Publicerad 2016-02-21 08:14:06

Håret vart jättefint :*

Svar: <3<3<3<3
marooie.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela